source of image: http://bit.ly/2wQKvzO

الله څوک دی؟ ـ نظم

د مخلوق له عقله جګ او لا ډېر زيات دی
بلاکيفه د خالق هسک قدوس ذات دی

مقدمه ـ نظم

 یا الله ستا پناه غواړم له شیطانه
شړل سوي رټل سوي بې ایمانه

source of image: http://bit.ly/2qo9eM7

پاچا او تخم

 يو وخت په يو ليري ختيځ هيواد کي يو پاچا اوسېدی.

source of image: https://pintofscience.co.uk/assets/Talk/_resampled/CroppedImage495366-Tech-10-Digital-Fingerprint.jpg

له مستقبل څخه يو ليک

تاسو زموږ په شرکت کي د اعلان سوي پوست او کاري وظيفې له پاره غوښتنليک رالېږلی ؤ.

source of image: http://fablesofaesop.com/the-dog-and-the-wolf.html

لېوه او سپی ـ منظوم نکل

چي ؤ يو سپی په جسد چاغ او هم قوي ؤ
دی بېروونکی او خروړی ښه سهي ؤ
د کلي پای کي د يو کور مخ ته پيره ؤ
د خپل مالک پر جائيداد ورته ديره ؤ

جاپاني پښتو قاموس آنلاين سو

۹۰ زره جاپاني لغتونه لرونکی جاپاني پښتو قاموس پر www.qamosona.com آنلاين سو. پر ياده پاڼه د آنلاين سوو قاموسونو د لغتونو شمېر په لومړي ځل تر يو مليون لغتونو څخه زيات سو.

source of image: https://www.puzzle-offensive.de/gfx/castorland/B-06380.jpg

د نخود پر سر شهزادګۍ ـ د ماشومانو نکل

چي ؤ يو شهزاده ؤ. دغه شهزاده غوښتل چي د يوې اصلي او زيات زړسوی لرونکي شهزادګۍ سره واده وکړي. دغه شهزاده په ټوله دنيا کي وګرځېد خو اصلي شهزادګۍ يې پيدا نه کړه.

د پښتو قافيو لومړی قاموس آنلاين سو

هغه لغتونه چي په «باتو» پای ته رسيږي: باتو ، ايجاباتو ، انتخاباتو ، موجباتو ، جذباتو ، رباتو ، ضرباتو ، محاسباتو ، مناسباتو ، مرکباتو ، نباتو ، حبوباتو ، مجذوباتو ، مشروباتو ، اکروباتو ، لولوباتو ، ترتيباتو ، عجیباتو ، ترکيباتو...

source of image: https://i.ytimg.com/vi/VeZLOW11hmU/hqdefault.jpg

ګبين که زقوم ـ منظوم نکل

له يو شاهده اورېدلې مي کيسه ده
رشتيا ترخه ده د تاريخ يوه حصه ده
د چمن ښار ته چي راغلي مهاجر ول
له شمالي ولايتونو خاک په سر ول

زما او ستا خپل بچي

د زمانې ظالمان يو بل ته د قانوني مسؤنيت تحفې سره ورکوي، د «حق له پاره» يې د جګړې او مبارزې په نوم د بل بچي جګړو ته لېږلي او د يتم جوړونې فابرېکي يې ګرمي ساتلي دي.

source of image: http://wallpaperpixel.com/thumbnail/55/11/two-mice-in-danger-of-a-cat-preview.jpg

ورور که پنير ـ د ماشومانو منظوم نکل

دوه موږکان ول راوتلي له خپل غاره
دوی کښل بويان له تورې شپې بيا تر سهاره
ستړي ول دواړه دغه ورونه بې حسابه
باندي راغلې چي وه ورځ وږې خرابه

source of image: http://www.muslimworldjournal.com/wp-content/uploads/2015/03/HINDUMUSLIMCARTOON-810x573.jpg

هندو مسلمان ـ منظوم نکل

چي ؤ يو نه ؤ مسلمان ؤ
دی کاريګر د ريستوان ؤ
هندو همکار يې کاريګر ؤ
پر خپل دين ټينګ عبادتګر ؤ

source of image: https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/disp/4ccfa415209050.56038023b6a17.jpg

د ځنګل جګړه ـ منظوم نکل

په يو ځنګل کي وه جګړه د حيوانانو
د سرو بزګړو، د پسونو د غوايانو
د تور چرګانو، د سويانو، موږکانو
د سپين اسانو، غرڅنيو، آهوګانو

source of image: https://www.theuntappedsource.com/image.php?id=38722

مچمچۍ او زمری ـ منظوم نکل

مچۍ ځنګل کي يوه ګرځېده خوشاله
له ګل يوه څخه بل ګل ته تله ملاله
د بزبزي ږغ يې زمری يو په عذاب کړ
زمري مچۍ ته ويل خوب دي راخراب کړ

source of image: http://www.aglakadam.org/images/blog/The_Lion_and_the_Donkey.jpg

خر او پاچهي ـ منظوم نکل

نن له ځنګله مي راوړې افسانه ده
رشتيا که نه ده خو د پند يو خزانه ده
وايي يو وخت خر و زمري ته سو ګويان
ژړا کوله يې مله مله د خپل بيان

source of image: http://www.hijabfashion.com/wp-content/uploads/2016/04/raising-muslim-child.png

د لمونځ فرضونه ـ نظم

د لمونځ دي شپاړس شمېر فرضونه
بېله يې نه کيږي لمونځونه
پر دوو حصو سره تقسيم دي
دواړي حصې حتمي مهم دي

source of image: http://orig15.deviantart.net/18ba/f/2016/094/8/8/red_crystal_dragon_by_sandara-d9xs66f.jpg

د ښامار هګۍ ـ منظوم نکل

د پخواني وختو کيسه ده
درته راوړې مي خوږه ده
په ليري پروت رنګين هيواد کي
د ښايستو په کلي ښاد کي

source of image: http://dragonwok.biz/communities/0/000/001/659/210//images/9491732.jpg

حلال چينايي ـ منظوم نکل

د چينايي شرکت يو مشر
دعوتنامه کړه يوه نشر
ويل مېلمه ټول تجاران دي
زموږ دايمي چی مُشتريان دي

source of image: https://dncache-mauganscorp.netdna-ssl.com/thumbseg/1221/1221625-bigthumbnail.jpg

له بلي نړۍ ـ منظوم نکل

يو ليري پروت شمسي نظام کي
مځکي ته ورته يو مقام کي
عاقل مخلوق يو لوی آباد ؤ
هغه خوشال او ژوند کي ښاد ؤ

source of image: http://www.culinarycory.com/wp-content/uploads/2010/08/Mexican-Tomato-Salad.jpg

د پردېس سلاته ـ منظوم نکل

په مُشتريانو ريستورانت يو ؤ آباد
داسي هيواد کي چي بازار يې ؤ آزاد
د نړيوال شرکت وه څانګه دا زړه
د څو کړيو د ځنځير کړۍ يوه

source of image: http://www.interestingemails.com/wp-content/uploads/2012/01/poor-child-beggers.jpg

سوالګر او سخي ـ منظوم نکل

يو سوالګر راغلی يو ځوان ته
خير ويل غواړم تا او ځان ته
ځوان هم د زرو نوټ عطا کړ
حيران هغه يې په سخا کړ

source of image: http://images.fineartamerica.com/images-medium-large/peacock-feather-1-of-3-evelyn-spatz.jpg

ژوند او هنر ـ منظوم نکل

د پخوانو وختو کيسه ده
د تېر تاريخ يوه حصه ده
په ليري پروت يوه هيواد کي
په يو ښايسته کشور آزاد کي

مرثيه

دا ښکلی ښار د نازولو ښار دی
د ښايستو او د سپېڅلو ښار دی
د ورين تنديو پراخ سينه ښاپيرو
دا د حسينو او ښاغلو ښار دی

source of image: http://www.adweek.com/files/imagecache/node-blog/sa_article/education_2_76708792.jpg

منطق او تعليم ـ منظوم نکل

د يو هيواد ؤ يو باچا
خدای کړ يو زوی ورته عطا
باچا غوښتل چي زوی يې وي
ډېر ښه باچا او ډېر ذکي

source of image: https://wandervogeldiary.files.wordpress.com/2011/02/blind-justice.jpg

دوه سره يو بوک ـ منظوم نکل

په يو ځنګل کي حيوانان
ول وارخطا زاړه ځوانان
له بيري ټول دوی لړزېدل
پر مال و ژوند خپل بېرېدل

source of image: http://www.letuspublish.com/wp-content/uploads/2014/09/Muslim-wedding-blessings.jpg

د کوزدې جرګه ـ منظوم نکل

جرګه راغلې وه انجلۍ ته
ويل زړه غواړي زموږ دوستۍ ته
ستاسو مو خوښه کورنۍ ده
خوښه مو ستاسو دا انجلۍ ده

source of image: http://img2.etsystatic.com/004/0/5968332/il_fullxfull.368506758_fjz0.jpg

پيری ـ منظوم نکل

لومړي سړي کړ مخاطب دويم سړی
ويل منې چي سته مخلوق بنده پيری

source of image: http://dev1.ryot.org/every-car-bomb-map-baghdad-2003/844693

د ډليزه وژنې وسله ـ هو که نه؟

د دغې نقشې په هکله ادعا کيږي چي په تيرو ۱۳ کالو کي د عراق په پلازمېنه بغداد کي د تر سره سوو موټري بمي بريدونو ځايونه پکښي په نخښه کړل سوي دي.

يوه بله ډېوه يې راګُله کړه

هغه لايق ځوان چي په ډېر کم عمر يې خپل سپېره کور او کلي ته له لندن او امريکې د حقوق پوهنې سندونه او ډګرۍ راوړې...

source and copy right of this image: creativepro.com

آس غواړم! د ماشومانو نکل

پلار به يې هميشه کوښښ کاوه چي د زهرا هر خواهش ور پوره کړي، ولي چي زهرا يوه ډېره ښه او مهربانه کوچنۍ انجلۍ وه.

source of image: http://st.depositphotos.com/2627021/4524/i/950/depositphotos_45242635-Cross-light-in-the-darkness.jpg

د رڼا سوداګر

 په تاریک جهان کي يو وخت
د رڼا سوداګر راغلی
دا تياره کړئ ويل ختمه
پر هر لور خوره رڼا کړئ

source of image: http://previews.123rf.com/images/mansum007/mansum0071501/mansum007150100189/35827735-cartoon-rabbit-and-turtle-Stock-Photo.jpg

سوی او کيشپ ـ منظوم نکل

د سترګو تور ؤ يو کيشپ د پلار او مور
د اوبو ډنډ ته ؤ نژدې د هغه کور
د مور او پلار به يې کول هغه کارونه
ورته وهل به يې اوږده اوږده مزلونه

source of Image: http://img15.deviantart.net/5107/i/2010/245/3/f/flower_in_a_desert_by_tsitra360-d2xw8mg.jpg

وړه زڼه ـ منظوم نکل

 په زرو کلونه وړاندي
قهرجن آسمان نه لاندي
په سپېره يو ريګستان کښي
له غمه ډک په يو جهان کښي

تا مسيحيت کړلی افغان ـ منظوم نکل

راته بازار کي يو نری سړی نژدې سو
بیا د خپل دين او عقيدې په قصيدې سو
ما ورته وويل چي زه يو مسلمان يم
له دينه نه اوړم پر کلک يمه افغان يم

Die grausame Logik

“Si vis pacem para bellum”

 

 (dt. = Wenn du Frieden willst, bereite Krieg vor.)

د قانون مخ ته (لنډ نکل)

 د قانون مخ ته يو دروازه وان ولاړ دی. د کلي څخه يو سړی دغه دروازه وان ته راځي او قانون ته د داخيلېدو هيله ورڅخه کوي. خو دروازه وان ورته وايي چي و قانون ته د دخولي اجازه نه سي ورکولای.

د هالنډي پښتو نوښتګر قاموس آنلاين سو

د قاموسونه ټکی کام چي د آنلاين استعمال له پاره د وړيا پښتو قاموسونو (ډکشنريانو/ سيندونو) پروژه ده د پښتو ژبي مينه والو ته يو نوی زيری ورکوي.

ImageSource and CopyRight: DW.COM

آيا تذکرې له بهرنيو استخباراتو خوندي دي؟ ږغيزه مرکه

په افغانستان کي د برېښنايي تذکرو پر څرنگوالي باندي تاوده بحثونه روان دي. خو يوه موضوع چي تر اوسه مطرح سوې نه ده، هغه د دغو تذکرو د معلوماتو د محرموالي او امنيت ده. آيا د افغان حکومت و دې اړخ ته پام دئ؟ تاسي ئې په اړه څه نظر لرئ؟ د برېښنايي تذکرو د ثبت او وېش د ادارې د رئيس زمری باهر سره د آلمان ږغ ډويچه وېله مرکه دلته اورېدلای سئ.

دا چي دغه ډېره جدي موضوع ده، نو هيله ده چي محترم کتونکي به يې زيات share کړي.

په مسکو کې درې پښتو قاموسونه چاپ شوي دي

په دې وروستیو کې د روسيې په پلازمېنه مسکو او په ټولیزه توګه په ټوله روسیه کې د افغانستان ملي ژبې پښتو ته په پوهنیزو مؤسسو کې ډېره پاملرنه کېږي. د همدې لړۍ په کړۍ کې له ۳۰ کلن ځنډ څخه وروسته په مسکو کې درې بېساري پښتو قاموسونه چاپ شوي دي:

د نمونيي خادم نمونيي کتاب چاپ سو

د انسانانو تر منځ د ميني او محبت، احترام او درنښت او دې ته ورته احساساتو د رامنځ ته کولو له پاره الله تعالی بېل څيزونه لامل ګرځوي. ځيني انسانان د خپل ښايست، ځیني د خپلي هوښيارۍ، څوک د خپل علم، بعضي د خپل تدبير او ځيني بيا د خپلي سپېڅلتيا او ښو اخلاقو له کبله د دې باعث ګرځي چي په نورو انسانانو کي د ميني او احترام احساسات راوپاريږي. 

«زموږ د ښځو انځورونه را پاک کړه»

هارون وويل: زموږ د کور عکسونه په انټرنټ کي راغلي دي او اوس حيران يو چي څه وکړو. د کوم وخت راهيسي چي خبر سوي يو، پر کور مو د پرېشانۍ لمن غوړېدلې ده. 

واده د عنقريبي او غلوچ ( د ع و غ نکل)

د ښاپيريانو دا دستور ؤ چي ناوي او زوم ته به يې د پاچهۍ پر لوی طلايي تخت خيمه وهله. هره شپه به پر طلايي تخت د نوي جوړې د واده شپه وه. 

«پرتوګ ورڅخه کش کړه...»

زه هم د راټولو سوو هلکانو تر پښو ورتېر سوم او ومي ليدل چي د موټروان عبدلرازق استاذ د زوی خانو او د زقوم د زوی ننګو سره حملې دي.

« مړه شوه د خره لور»

د شپږم ټولګي شاګرد نعمت الله خان ته خپلو ټولګي والو د پُښپُښک خطاب کاوه.

پسه څوک، درنده څوک؟ (نکل)

کله چي پاته وريان راکښېنستل نو يې وليدل چي دروازه ماته ده او د بعضو ورونو خولې يې د مُردار خورو درندګانو بوی ورکوي. 

بوی د آدم بوی دی

ځان وژني، اولاد وژني خپل ورور وژني په زور
زور د خپل نفس نه لري، سو حرص لره کمزور

د بدلمنۍ څخه د توبې داستان

( دغه نکل صرف د بالغانو لپاره دی!) يو وخت داسي راغلی چي دغه سړی ډېر زوړ سو او نور نه ورته عفت پلورونکي پاته سول او نه هم د عفت پېرېدونکي.

د ماشومانو له پاره د نظمونو ليسټ

 

د احمدولي اڅکزي د ټولو نظمونو د ليسټ کتلو لپاره پر دغه لينک کليک وکړئ: [ http://bit.ly/2h9CRwc ]

 

د ماشومانو له پاره منظوم نکلونه: 

23 : فيل او ړانده [ http://bit.ly/2us1ydi ] 

22 : شرمښ او درې پسونه [ http://bit.ly/2tdmD7f ]

21 : نيمګړی قضاوت [ http://bit.ly/2r3O0iY  ]

20 : تاج او تخم [ http://bit.ly/2puPQbA  ]

19 : لړم او کشپ [ http://bit.ly/2qecVju  ]

18 : بېرندونکې انجلۍ [ http://bit.ly/2p43THR  ]

17 : ناروغ لېوه [ http://bit.ly/2p3R5l0  ]

16 : لېوه او سپی [ http://bit.ly/2q7n7hb  ]

15 : د کټ خېزونه [ http://bit.ly/2q7fuHE  ]

14 : پر نس مي درد دی الوۍ [ http://bit.ly/2oLJJ33  ]

13 : خواږه شيان [ http://bit.ly/2qeGpOg  ]

12 : موږک پهلوان [ http://bit.ly/2p41tcc  ]

11 : اوه بزګړي او شرمُښ [ http://bit.ly/2oM4Bai  ]

10 : پردۍ بڼکي [ http://bit.ly/2p4dCy4  ]

9 : کارغه او ګيدړه [ http://bit.ly/2pis6sE  ]

8 : سوی او کيشپ [ http://bit.ly/2q7D3Qz  ]

7 : دېب په بوتل کي [ http://bit.ly/2qeDF3s  ]

6 : کڼه چونګښه [ http://bit.ly/2q5EhZV  ]

5 : يوازي نانی [ http://bit.ly/2plpxrI  ]

4 : لس موږکان [ http://bit.ly/2owuNcO  ]

3 : پاچا، وزير، غلام او ړوند سړی [ http://bit.ly/2owsC9h  ]

2 : زمری او نانی موږک [ http://bit.ly/2plFoXk  ]

1 : د ملالۍ نانۍ خور [ http://bit.ly/2owFM6h  ]

د ماشومانو له پاره نور نظمونه:

۱۱ ـ يو دوه [ http://bit.ly/2p9xgtN ]
۱۰ ـ پنځه حسه [http://bit.ly/24cVi21 ]
۹ ـ غاښ مي ښوري [ http://bit.ly/2ohBR8X ]
۸ ـ د اسلام پنځه بناوي [ http://bit.ly/2pth1EX ]
۷ ـ د لمونځ فرضونه [ http://bit.ly/2oDbN9e ]
۶ ـ الف بې سندره [ http://bit.ly/2oDbgEm ]
۵ ـ الف تر يې نظم [ http://bit.ly/2p9yCod ]
۴ ـ اې سپيني واوري [ http://bit.ly/2ohMB7i ]
۳ـ ترپ و تروپ دی [ http://bit.ly/2oOOYlo ]
۲ ـ سهار سو [ http://bit.ly/2pt5ENe ]
۱ ـ څلور دي کال کي موسمونه [ http://bit.ly/2ppryU4 ]

برېتونه هو، مورچل يأ

د « او سربازه ياره خيژه پر مورچل باندي...» سندره په افغانستان کي د خلق او پرچم په وخت کي خورا مشهوره وه. داسي داستانونه سته چي کله چي به د نظامي قواوو قومندانانو غوښتل چي عسکر دې ته وهڅوي چي په پټو سترګو پر مقابل اړخ ورسي، نو به يې په ټيپونو کي په جګ ږغ دغه سندره په واوروله چي د عسکرو وينه پر جوش راولي. د دغې سندري په هکله ويل کيږي چي د ګڼ شمېر افغانانو د وژل کېدو او په زیاتو مواردو کي د جګړو د لا تودېدو باعث ګرځېدلې ده. د يادي سندري يوه ويډيو هم سته چي د سندرغاړې بخت زميني شا ته يوه تابلو پکښي ښودل کيږي. پر دغه تابلو يو وسله په لاس افغان عسکر چي خورا ډبل بريتونه هم لري انځور سوی دی. دا دهغه وخت خبره ده چي ډبل بريتونه د خلقيانو خاصه نخښه بلل کېده.

د فتح خان داستان
د فتح خان داستان په افغانستان کي زيات مينه وال لري. دا د هغه يوه په خټه بړېڅ افغان نکل دی چي د يوې غلط فهمۍ له کبله د خپل پلار پاچهي نه يوازي دا چي پخپله پرېږدي بلکه د ځان سره 59 نور تکړه بړېڅ ځوانان هم بوزي او جلا وطنه يې کړي. پدغه داستان کي ټول بړيڅ ځوانان او پخپله فتح خان پر پردۍ خاوره ووژل سي. د هغه وروسته شمس الدين پاچا د امان کوټ يا مغل کوټ په نوم سيمه د فتح خان کونډي رابيا او د فتح خان د ملګرو کونډو او يتيمانو ته ور وبخښي. هغه پدې وجه چي د وژل سوي فتح خان بړېڅ شانداره بريتونه يې د فتح خان د مړي څخه د کتنې پر وخت زښت خوښ سي.

فتح خان او برېتور سربازان
ښايي قدرمن لوستونکو ته دا پوښتنه ورپيدا سوې وي چي د « او سربازه ياره...» د سندرې او د فتح خان د داستان تر منځ څه تړاو سته. د يادي سوي سندرې او نکل تر منځ پدې دليل زیات تړاو سته  ولي چي دواړه د دې سبب ګرځېدلي چي برېتور د عقل پر ځای د برېتو څخه کار واخلي او خپل وطن او ناموس ته ګواښ پېښ کړي، دا که يې نيت ښايي بل څه هم اوسېدلی وي.

د حقيقته ليري نکل
که د فتح خان نکل نکل نه وای او رشتيا وای نو بيا به شمس الدين نه يوازي دا چي د 60 برېتورو کونډي خپلي مېنځي کړي او ماشومان به يې غلامان کړي وای بلکه د فتح خان د سپينږري پلار اسلم خان پاچهي به يې هم نيولې او اسلم خان او پاته کورنۍ به يې هم غلامان کړي وای. د داسي يو چا صفت کول او يا حتی تقليد يې کول چي نه يوازي يې خپل سپينږری پلار د يوې غلطفهمۍ په نتيجه کي پرېښودی، بلکه د قوم د تکړه ترينو کسانو په بېځايه وژل کېدلو کي پړن ؤ، د منطق څخه ليري کار دی. د داسي چا تقليد بايد ونسي چي د خپل هيواد د دفاع او سمسورتيا پر ځای په پرديو جګړو کي ځان او نور قربانيان کوي.

د تقليد وړ ندی
په همدې ډول د «او سربازه ياره...» د سندرې سرباز د تقليد وړ ندی. ايا د دغو سربازانو مړي د خپلو ملګرو لخوا په کندهار او نورو سيمو کي نه پټول کېدل چي بيا به يې د کورنيو څخه د مرګ او ژوند حال ورک ؤ؟ ايا د دغو سربازانو کونډي به د خپل وژل سوي «شهيد سوي؟» مړونو د تقاعد د تر لاسه کولو لپاره په دفترونو ستړې هلاکې نه ګرځېدلې؟ ايا پخپله نورو برېتورو د دغو کونډو سره غېرانساني او «غېربرېتور» چلن نه کوئ؟ دا چي په جګړه ځپلي هيواد کي يې اوس کوڅې په يتيمانو او کونډو ډکي دي، دا د کومه سوې؟ ايا دا د هغو وژل سوو برېتورو او ږيرورو پاتي کورنۍ ندي؟ هغه کورنۍ چي نه يې «ږيرور» او نه يې «برېتور» پر سر لاس ږدي. که په رشتيا سره هر ننی برېتور د ځان څخه وپوښتي چي د خپل ژوند د لاسه ورکولو وروسته به يې څوک د يتيمانو پر سر لاس او د کونډي پر سر څادر غوړوي، نو ښايي ژر دې نتيجې ته راورسيږي چي هيڅوک.

د جنګ خبري خوږې خو ساعت يې تريخ دی. د افغانو مېندو برېتور زامن بايد ولي د اوسنيو شاه شجاعګانو پر پاچهۍ ځان قربان کړي؟ ايا د افغانستان په ټوله اوسنۍ اداره کي داسي يو واکمن سته چي پدې وارزي چي څوک دي د هغه د پر چوکۍ پاتي کيدلو لپاره خپل سر وبايلي؟ هغه پداسي حال کي چي بيا يې کونډي او ماشومان د پوښتنې ګروېږني څوک هم ونه لري؟ ايا د داسي يو چا لپاره ځان قربانول پکار دي چي پر پرديو ټانکونو افغانستان ته راغلی وي، لويه جرګه يې په لويه فتنه بدله کړې وي، په جدي جرمونو تورن کسان يې خپل ملګري کړي او پر افغانانو واکمن کړي وي، د سولي د سپېڅلي لغت څخه يې ملنډي او د افغانانو د وينو څخه يې تجارت او سياست جوړ کړی وي. ... ايا دا يو افغان برېتور ته ښايي چي د بهرنيانو ترڅنګ ودرېږي، پداسي حال کي چي دغه بهرنيان يې د کلي په کورونو کي د شپې او ورځي تلاښئ کوي؟ ايا دا بده او د پيغور خبره نده چي د يو چا د خپل کور او کلي په تورسرو کي تلاښي کيږي او دی هم توپک په لاس د تلاښي کوونکو بهرنيانو ملګری وي.

ورک سوی دوست او دښمن
د افغانستان موضوع دومره پېچلې او مغلقه سوې ده چي اوس د ډيرو په آند حتی د پاليسۍ جوړونکو سر هم نه په خلاصيږي. داسي معلوميږي لکه د افغانانو څخه چي دوست او دُښمن ورک سوی وي. د دغه کړېدلي ملت ستونزه نور په وينو تويولو نه حليږي. بلکه برعکس هر څومره چي نوري ويني توييږي هومره موضوع لا پېچلې کيږي او د ويني لپاره د دغې لانجمنې موضوع تنده لا زیاتيږي. د افغانستان جګړه د افغانانو جګړه نده. هغه برېتور او ږيرور چي اسلام او وطن پر ګران دی او د اصلي برېتور په توګه چلن کول غواړي، هغه بايد نور د دجال د ډلې څخه ځان بېل او د دجال لخوا په لاس ورکول سوی توپک مات کړي.

افغان برېتور او ږيرور بايد نور د فتح خان د تقليد څخه ځان وژغوري او په پرديو جګړو کي خپل سرونه خاوري نه کړي. دوی بايد په خپل کور کي د خپل مور او پلار د خدمت او د خپلو ماشومانو د سرپرستۍ لپاره پاته سي. افغانان بايد نور د تور او سپين په پردۍ جګړه کي خپل ځان او خپل وطن ونه سوځوي. افغانان بايد نور کرزيان، سيافان، فهيمان، دوستميان، نوريان، سپانتاګان او نور بلا او بدتر دې ته پرېږدي چي خپل باداران پخپله او يا په خپلو زامنو وساتي. دا به د افغانانو په حالت کي هيڅ مثبت بدلون نه راولي چي د واکمنو بچي به د سرو زرو په قاچوغه ډوډۍ خوري، کورنۍ او ملګري به يې مځکي لاندي کوي او په ملياردونو ډالره به کشوي، او د عام افغان بچی به يتيميږي او خور به يې کونډه کيږي.

بريتونه هو، مورچل يأ
افغان ځوانان بايد نور نه د «او سربازه ياره...» په سندره خپل ځان تېرباسي او نه هم د فتح خان په نکل. هغه څوک چي جنګونو ته قصيدې ليکي هغه دي د قصيدو ليکلو پر ځای پخپله توپک تر غاړه کړي. دا نوره د افغانانو جګړه نده. دا چي د هر چا جګړه هم ده، هغه دي يې په خپلو مېنځونو کي سره معلومه او فيصله کړي، خو افغانان بايد نور پدغه پردۍ جګړه کي يو ټک هم ونه کړي. د افغانانو نوی شعار بايد نور دا وي چي « موږ هم دنيا غواړو او هم آخرت!» د افغانانو نوی شعار بايد داوي چي:

«بريتونه ساتو، ږيري ساتو خو د پرديو لپاره پر مورچلونو نه خيژو!»

احمدولي اڅکزی

د ماشومانو د منظوم او منثور نکلونو وېبپاڼه
www.kochnai.com

د کوچنی ټکی کام د نکلونو ليسټ او لينکونه
http://bit.ly/2ppNEpJ

د احمدولي اڅکزي د نظمونو ليسټ او لينکونه
http://bit.ly/2h9CRwc

د ماشومانو له پاره د نظمونو ليسټ او لينکونه
http://bit.ly/2tfIG1u

د قاموسونه ټکی کام ټول اعلانونه
http://bit.ly/2fZf7dO

د تکراري سوالونو جوابونه
FAQ http://bit.ly/1IZm3uV

د قاموسونه ټکی کام څخه د کار اخيستلو ويډيو
http://bit.ly/2gXsf0v۲۴

وړيا پښتو قاموسونه د اندرويد موبايل له پاره
http://bit.ly/1IFKLAw

د آی فون لپاره هم د پښتو قاموسونو اېپ خپور سو
http://bit.ly/1T2nC0U

«جادو ته ورته» د پښتو قاموسونو پروګرام آنلاين سو
http://bit.ly/2dUVS3U

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
د کاپي کولو په صورت کي د دغه ليکنې اصلي لينک او د ليکوال نوم يادول ضروري دي.
Legal Note حقوقي يادونه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

Loading...
Loading...